
Februárban lett egy éves az ANALÓG Magazin, ennek örömére kiállítást rendezünk az elmúlt évad számaiban megjelenő fotósok munkáiból.
A kiállítás gerince a magazin 2021-es címlapos sorozataiból áll össze. 11 alkotó, 11 merőben különböző látásmód.
Alkotók: Sáfár Tamás, Alagi Mihály, Hanyecz Márk, Németh Anna, Fehérvári Laura Liza, Kérges Máté, Bereczki Nóra, Erdélyi Szabolcs, Sikari-Nágl István, Gustav Dreamer, Tóth Gábor
Rajtuk kívül a magazinban megjelent többi alkotó képeiből is ízelítőt nyújtunk.
A kiállítás február 25-ig látható, és teljesen ingyenes. A galéria keddtől-szombatig 14-18 óra között tart nyitva, vasárnap és hétfőn zárva van. A galériába csak maszkot viselve lehet belépni. A Facebook esemény itt érhető el.
Április 5-től a kiállítás Tatabányán látható, egészen május 31-ig.
Az ANALÓG Magazin egy havonta megjelenő ingyenesen letölthető digitális kiadvány, amiben a hazai amatőr filmes fotósok képei és a hozzájuk tartozó sztorik kapnak helyet.
A magazin támogatásokból tartja fenn magát. A támogatók nélkül ez a kiállítás se jöhetett volna létre. Köszönjük!
Az alkotók
SERCEGÉS
Sáfár Tamás
Contax T2
Kodak Portra 400
A képek 2020 augusztusában készültek a budapesti Duna Aréna melletti street workout edzőpályán.
A fiatalember örömmel egyezett bele, hogy néhány gyakorlat végzése közben megörökítsem Contax T2 analóg gépemmel. Amikor szabadkozva mesélni kezdtem neki a filmes fotózás miértjéről napjainkban, azonnal félbeszakított:
“Ne is folytasd, mai napig szalagos kazettán vagy bakeliten hallgatom a kedvenc zenéim… tudod, szebben szól, ha ott van az a sercegés.”
DUPLA
Alagi Mihály
Canon EOS 630
Ilford FP4, HP5
A realitástól való elrugaszkodás kezdetek óta érdekel a fotózásban. Korán elkezdtem keresni és kísérletezni a módját hogyan tudom megmutatni a gondolataimban megjelenő villanásokat, a mindenkori lelki világomban zajló eseményeket, érzéseket, ahogyan reflektálok a világra és túlvilágra. Főleg az utóbbi foglalkoztat, így lett mozgatórugója az egésznek.
KATTANÁSAIM
Hanyecz Márk
Smena 8M, Olympus MJUII, Lomo LC-A, Yashica T4
Fuji Superia 400
A sorozat az évek során megismert barátaimat, a családtagjaimat vagy az ismeretlen “áldozataimat” mutatja be. Nagy része elkapott pillanat, de van köztük néhány “beállított” jelenet is.
NEKEM AZ ANALÓG
Németh Anna
PorstMC-E, ChinonCX, Lubitel2
Kodak Portra160, Portra400, Gold200, Ektar, ProImage100
A véletlenszerűség tudatossága, Korlátok közt rejlő végtelen lehetőség.
Nekem az analóg.
HATTYÚ
Fehérvári Laura Liza
Minolta X700
Kodak Colorplus 200
,,Arra gondolt, mennyit üldözték és csúfolták, most pedig mindenki a szépséges madarak legszebbikének mondja. Az orgonabokor ágai lehajoltak hozzá, megsimogatták; melegen, nyájasan sütött a tavaszi nap, s a fiatal hattyú szíve csordultig telt örömmel. Megrázta finom tollait, karcsú nyakát magasra emelte, s forró hálával mondta: – Álmodni sem mertem volna ennyi boldogságról, amikor még rút kiskacsa voltam!”
Hans Christian Andersen: A rút kiskacsa
NÁPOLY ÉS KÖRNYÉKE
Kérges Máté
Nikon FG, Nikkor 50mm f1.8
Kodak Portra 160
Gyakorlatilag az utolsó igazi nyaralásunk 2019 októberében történt. Kiránduláskor, nyaraláskor csak egy filmes gépet viszek magammal, a digitálist meghagyom a munkákra. Néha telefonnal is készítek képeket.
BALATON MINIMÁL
Bereczki Nóra
Pentax Program Plus
Fujicolor C200
Balatonlellén nyaraltunk és nagyon szép, kontrasztos nyári fények voltak. Elő is kaptam a Pentaxomat és kerestem pár jó szöget. Kattant is a gép, és így születtek ezek a nyári hangulatú képek.
VISSZA A GYÖKEREKHEZ
Erdélyi Szabolcs
Yashica J2 AF
MyColors 100, Sakura 200
Kis és fiatal koromban sokat mászkáltunk a Bükkben családostul, barátostul, viszont kevés igazán megfogható emlékem van abból az időből. Felnőtt létem alatt idén nyáron volt az első alkalom, hogy igazán visszavágytam a környékre. A helyszínen megrohamoztak az érzések. Míg fiatal fejjel inkább morogtam az erőltetett hegyi menet és az “unalmas falvak” miatt, addig ma inkább azon bánkódom miért is nem értékeltem ezeket a pillanatokat jobban akkor. Cirka 20 év távlatából saját családdal, pár lejárt filmmel és egy szimpla point and shoot kamerával vettük be a környéket. A képek egy bükkszentkereszti sétán készültek.
NYÁR SZLOVÉNIÁBAN
Sikari-Nágl István
Chinon CE-4, Chinon 50mm f/1.4
Fuji Superia 800
Első alkalommal teljesen véletlenszerűen mentünk nyaralni Szlovéniába. Következő nyáron már alig vártuk, hogy újra mehessünk a Bohinj-tóhoz és a tengerhez Piranba. Idén pedig, harmadjára, felszerelkeztem pár tekercs filmmel és megpróbáltam megörökíteni mit is szeretünk annyira ebben az országban. Van itt havas hegytető, eldugott kis tavak a völgyekben, egy kicsit arrébb már pálmafás tengerpart és mediterrán hangulatú kisvárosok. Sajnos megint haza kellett jönni.
ELIZABETH
Gustav Dreamer
Zenit ET, Flexaret IV
Ilford FP4 Plus
Teljes aktot fotózni régóta bakancslistás cél volt számomra, ugyanakkor örülök, hogy évekig nem vetettem bele magam. Művészi értelemben véve rengeteg érettség kell hozzá, hogy ezt a műfajt jól csinálja valaki, nekem 10 év kellett, hogy képesnek érezzem magam rá.
Sok szempontból az aktot tartom a művészet csúcsának. Ruhák és ékszerek nélkül a test kortalanná, szimbólummá válik, és végtelen skálájú érzelemkifejező képességre tesz szert. Ennél tisztább fotográfiai látásmódot nemigen tudok elképzelni.
Van valami emelkedett abban, amikor egy ember kitárulkozik, maga csupaszságában kamera elé áll. A fotográfus pedig, ha tiszteletben tartja, hogy mekkora bizalommal fordultak feléje, és a meztelen testet nem szexualizálja, nem él vissza helyzetével, akkor egy rendkívül termékeny alkotó szféra alakul ki.
Készültek digitális képek is, de azok egyszerűen nem tetszenek. Az analóg technika nagyon jól áll a bőrnek, elfed bőrhibákat, porcelánosabb, finomabb textúrát mutat.
Én és a modellem is rengeteg felismerést, tapasztalatot kaptunk ettől a sorozattól. Engem leginkább arra ébresztett rá, hogy mekkora mélység lakozik még az ilyen jellegű fotográfiában.
NEW YORK
Tóth Gábor
Canon EOS650, PentaconSix
Ilford HP5, Kodak Tmax, Agfa APX400
2018-ban életemben először jutottam el New Yorkba. Családlátogatásra érkeztünk, pontosabban New York mellé, de feltett szándékom volt, hogy néhány napot fotózással töltök majd a városban. Akkoriban szinte kizárólag filmre fotóztam, nem is vittem magammal digitális gépet. A legmegbízhatóbb vázam egy Canon 650-es volt, egyetlen USM utazózoom-ot készítettem be hozzá, a képek többsége ezzel a szettel készült. Ez volt a praktikus, automata, mindenre jó változat. Emellé vittem még egy Pentacon Six-et, ami nagy volt, dög nehéz és megbízhatatlan. 30-as, 50-es és 80-as fix objektíveket cipeltem hozzá.
A sztori úgy alakult, hogy miután a család hazarepült, én kivettem egy olcsó AirBnB szobát Brownsville-ben, a Rockaway Ave mentén. Kis túlzással én voltam az egyetlen fehér ember a környéken, de cseppet sem bántam. Mivel először jártam a városban, a klasszikus(nak vélt) new yorki miliőre vágytam, nem volt checklistem, hogy miket kell megnézni, csak jártam a várost: metróztam, olcsó helyeken ittam egy-egy sört, kávét, hamburgereztem, átsétáltam a Brooklyn Bridge-en, kimentem Coney Islandre, fotóztam a Central Parkban. Nem igyekeztem elkerülni a fotós közhelyeket, de nem is vadásztam rájuk.